+(373) 78 88 90 90

RO RU EN
Cum alegi un spațiu comercial? 6 sfaturi practice!

Cum alegi un spațiu comercial? 6 sfaturi practice!

25-06-2018 Sfaturi utile

Te gândești la o afacere nouă? Sau poate vreai să o extinzi pe cea existentă?  Cauți un spațiu comercial? Atunci sfaturile pregătite de experții imobiliari AXA Imobil o să-ți prindă bine!

Un spațiu comercial potrivit este unul din cei mai importanți factori, care influențează succesul afacerii tale.

Așadar, înainte să semnezi un contract de chirie, ar fi bine să verifici următoarele aspecte:

1. Condițiile spațiului comercial și utilitățile.


Primul lucru pe care urmează să-l verifici este dimensiunea spațiului, forma acestuia și compartimentarea. Verifică din start extrasul cadastral și planul încăperii, asigură-te că este posibil să faci modificări, să construiești pereți, să demolezi pereți sau să faci o ieșire suplimentară, dacă este necesar afacerii tale.

a) Utilitățile.

Discută de la bun început care sunt utilitățile cu care este dotat spațiul. De exemplu, pentru o afacere în domeniul restaurantelor, vei avea nevoie ca spațiul să aibă minimul de dotări pentru bucătărie.

b) Cabluri de telefonie și internet

În ziua de azi, existența unei linii telefonice calitative și a a unei rețele de internet cu trafic ridicat este o necesitate pentru orice afacere.
Verifică, dacă spațiul este conectat la aceste servicii și discută cu proprietarul, dacă e posibil să schimbi furnizorii în caz de necesitate.

c) Electricitate, condiționare și încălzire

Verifică dacă capacitatea energetică a spațiului corespunde afacerii tale. Ia în calcul că o încăpere comercială necesită iluminare sporită și număr de prize suficient.
Analizează dacă locația are aer condiționat și dacă e funcțional. Cum se încălzește spațul pe timp de iarnă?

2 . Accesul la trafic

Unul din cele mai importate aspecte pe care trebuie să-l analizezi este locația propriu-zisă a spațiului care se oferă spre chirie.
Pentru a fi vizibil de potențialii clienți, trebuie să alegi o lacație cu trafic intens.
Una din reguli ar fi ca spațiul să fie poziționat cât mai central, într-o zonă populată dens, cu trafic atât pietonal, cât și trafic auto.

Apropierea de o stație de transport public ar putea constitui un avantaj în acest sens.
Este bine să analizezi de la bun început, cine sunt clienții tăi și  de unde vor veni, dacă locuiesc în zonă sau dacă în zonă sunt clădiri cu oficii, piață, ce generează trafic constant, universitate ș.a.

3. Chiria spațiului

Ai ales un spațiu poziționat favorabil, compartimentat cum ai nevoie, cu acces bun la clienți potențiali, în care o să investești serios, pentru a-l aduce la condiția necesară.
Acum este foarte important să analizezi partea financiară.
Mulți proprietaritind să semneze contracte de chirie pe un termen de 1 an, cu posibilitate ulterioară de majorare a chiriei.
Analizează atent clauzele contractului și negociază din start un termen care îți va permite să acoperi investițiile efectuate.
Aici un expert imobiliar îți poate fi de cel mai mare folos, pentru a negocia cele mai bune condiții de închiriere.

4 . Concurenții

Înainte să lansezi o afacere în zonă, fă o analiză a competitorilor, care își desfășoară acolo activitatea. Oamenilor le place să știe că au de unde alege, deaceea preferă să facă cumpărători din zonele unde sunt mai mulți comercianți.
Important e să te poziționezi diferit față de concurenți și să pregătești oferte mai atractive.

5. Accesul clientilor

Cu cât mai ușor ajung clienții la tine, cu atât sunt mai mulțumiți și mai predispuți să facă cumpărături și să mai revină.
Asigură-te că accesul spre spațiul de închiriat este ușor pentru diferite categorii de cetățeni.

Verifică următoarele:


•    Dacă ușa nu este prea îngustă
•    Dacă ușa nu este prea masivă și se deschide anevoios
•    Dacă scările nu sunt prea înguste sau prea înalte
•    Dacă scările nu sunt alunecoase
•    Dacă mamele cu căruț pot intra cu ușurință
•    Dacă este loc de parcare.

6. Publicitatea

O locație poate fi perfect amplasată, bine amenajată, dar cu siguranță vei avea nevoie de o promovare bună pentru a câștiga primii clienți din zonă.

Deaceea, înainte de a contracta spațiul comercial, verifică dacă este spațiu pe clădire sau pe ferestre, unde poți să îți instalezi publicitatea. Interesează-te dacă ai nevoie de autorizații speciale pentru plasare.

Cu siguranță ca afacerea să înceapă să meargă bine este nevoie de timp, așa că urmează sfaturile noastre și înarmează-te cu răbdare!

Acestea au fost sfaturile noastre, iar dacă crezi că ai nevoie de un ajutor specializat, contactează-ne la numărul +(373) 78 88 90 90 !

Vezi toate ofertele noastre pe https://www.axaimobil.md
Urmărește-ne pe https://www.facebook.com/axaimobil/
Alătură-te grupului nostru să prinzi toate ofertele noi https://www.facebook.com/groups/axaimobil/
Urmărește-ne și pe Instagram https://www.instagram.com/axa_imobil/
Vezi videourile noastre pe https://www.youtube.com/channel/UC5nt0RV2QMwvYnp_mRT0uxQ/videos


Cookie-urile ne permit sa va oferim serviciile noastre. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.