+(373) 78 88 90 90

RO RU EN
Care sunt taxele și cheltuielile suportate de cumpărătorul unui imobil?

Care sunt taxele și cheltuielile suportate de cumpărătorul unui imobil?

02-04-2021 Bine de știut

Procesul de vânzare al unui apartament și, respectiv, cel de cumpărare, poate însemna pentru persoanele implicate o serie de necunoscute, cele mai multe legate de actele necesare și cheltuielile aferente.

Principalele obligații ale cumpărătorului
Cumpărătorul are ca obligație plata prețului și primirea apartamentului, deci este răspunzător de costurile de vânzare. Iată mai jos principalele taxe pe care acesta le va plăti.

1. Costul serviciilor notariale, pentru autentificarea tranzacţiilor evaluabile cu bunurile imobile

Persoanele fizice
de până la 20.000 lei = 1,3%, dar nu mai puţin de 180 de lei
20.001 – 50.000 lei = 1,0%
50.001 – 100.000 lei = 0,9%
100.001 – 200.000 lei = 0,8%
200.001 – 400.000 lei = 0,6%
400.001 – 600.000 lei = 0,5%
600.001 – 800.000 lei = 0,3%
800.001 – 1.000.000 lei = 0,2%
de la 1.000.001 lei = 0,1%

Persoanele juridice
< 800.000 lei = 0,5%
800.001 – 1.000.000 lei = 0,2%
de la 1.000.001 lei = 0,1%

Cuantumul minim al plăţii pentru autentificarea tranzacţiilor evaluabile cu bunurile imobile constituie 120 de lei.

1.1 Costul serviciilor notariale în cadrul Programului „Prima casă”
Cuantumul plăţii pentru autentificarea contractelor de vînzare-cumpărare a locuințelor în cadrul Programului de stat „Prima casă”, precum și pentru autentificarea contractelor de ipotecă în cadrul acestui program, se stabileşte în proporţie de 0,1% din valoarea tranzacţiei.

2. Taxa de stat, în valoare de 0,5% din preţul contractului (dar nu mai puţin decât valoarea indicată în registrul bunurilor imobile), se achită de către cumpărător, pentru transferul dreptului de proprietate privată asupra apartamentelor, caselor de locuit, garajelor etc., în baza contractelor autentificate notarial.

3. Taxa pentru operarea modificărilor în cadrul Registrului Bunurilor Imobile
De asemenea, cumpărătorul, trebuie să achite taxa pentru operarea modificărilor în cadrul Registrului Bunurilor Imobile (CADASTRU), pentru înscrierea dreptului de proprietate. Costul serviciului diferă în funcție de numărul de zile (urgență sau în regim normal) în care se eliberează actul și localitatea în care este amplasat bunul.

4. Comision agenție imobiliară
Dacă cumpărătorul dorește să scape de grijile implicate de procesului de cumpărare (căutare oferte, organizare vizionări, pregătirea actelor) și apelează, așadar la o agenție imobiliară, va plăti comisionul pe care aceasta îl percepe (de cele mai multe ori între 1% și 3%).

Dacă vrei să vinzi sau să cumperi o locuință, fie casă sau apartament, AXA Imobil îți pune la dispoziție serviciile sale pentru identificarea unui imobil potrivit și efectuarea în condiții de siguranță maximă a tuturor tranzacțiilor de vânzare-cumpărare.

Sună acum la +(373) 78 88 90 90 pentru a discuta cu un expert imobiliar!

Cookie-urile ne permit sa va oferim serviciile noastre. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.