+(373) 78 88 90 90

RO RU EN
Ce este important să ştiţi atunci când închiriaţi un birou?

Ce este important să ştiţi atunci când închiriaţi un birou?

14-02-2018

Închirierea spațiilor comerciale poate fi împărțită în două etape:

➡ alegerea unui spațiu potrivit  

➡ încheierea unui contract.

Alegerea unui spaţiu potrivit vă poate scuti ulterior de multe bătăi de cap. Însă pentru a face o alegere corectă, este bine să treceţi cu privirea prin următoarele sfaturi.

Suprafaţa biroului propus:  Este important accest lucru, deoarece de el depinde numărul de angajaţi, care vor activa acolo. La acest stadiu este necesar să se planifice aranjarea imaginară a locurilor ocupate de muncitori. Pentru o persoană, suprafaţa minimă care ar ocupa-o ar fi de cel puţin 6 mp. De asemenea, trebuie să întrebați despre disponibilitatea liniilor telefonice, a securității și a parcării, pentru a cunoaşte din start ce are şi unde se află.

Pe lângă suprafaţă, luaţi în calcul şi starea spaţiului. Este bine să precizaţi ce rămâne din mobilă şi din decoraţiuni (dacă acestea sunt). De multe ori omiterea acestor mici detalii, poate duce la neînţelegeri.

Locația: Este important să luaţi în calcul localizarea, partea clădirii care vi se potriveşte, accesul la transportul public. Bineînțeles,  un spaţiu comercial situat în sectorul Centru este prestigios, dar aici merită să ţineţi cont de domeniul de activitate.

Dacă alegeţi un spaţiu, într-o clădire de birouri, gândiți-vă la locația acestuia. Dacă este la primul etaj, atunci va fi mai ușor să ajungeți, dar veți întâlni o mulțime de oameni aleatorii. Iar dacă alegeţi etajele superioare, după standardele americane, acestea sunt considerate mai prestigioase. În orice caz, alegerea vă aparţine.

Preţul chiriei: Apropierea de centrul orașului este unul dintre principalii factori de stabilire a prețurilor pentru segmentul de birouri. Accesibilitatea la transporturtul public, apropierea de stațiile auto, echipamentele tehnice și de inginerie ale clădirii, și mărimea spaţiului închiriat, determină şi ele preţul.

Cheltuieli suplimentare: Pe lângă plata pe chirie, există  costuri de operare, care includ: facturile de utilități și costurile de întreținere, securitatea, curăţenia.  Cheltuielile de exploatare pot fi incluse în tariful de închiriere sau pot fi plătite separat de către locatar.

Termenul de închiriere: De regulă, perioada minimă pentru încheierea unui contract de arendă este de – 12 luni.  De asemenea, este necesar să se acorde atenție condițiilor de reziliere a acestuia și perioada în care este necesar să fie eliberat spaţiul.

Sfaturi pentru formularea contractului de închiriere:

Verificați proprietarul. Este necesar să verificați documentele de proprietate, pentru a vă asigura că spațiile închiriate nu au nereguli. Pentru a face acest lucru, solicitați de la proprietar un extras de la Registrul Întreprinderii de Stat Cadastru.

Secțiuni importante. Rezolvați problema termenului contractului, disponibilitatea unor plăți suplimentare: securitate, energie electrică, linie telefonică, Internet etc. De asemenea, în contractul de închiriere trebuie să existe un element care să indice motivele pentru care acest contract poate fi reziliat.

Este mai bine să începeți să căutați un spațiu de birou mai devreme decât aveți cu adevărat nevoie. Examinați opțiunile, nu vă grăbiți să alegeți - uitați-vă la toate spațiile propuse. Dacă sunteți o persoană de afaceri și nu aveți timp să găsiți opțiunea potrivită și dacă vă îndoiți de alegere, vă recomandăm să contactați specialistul nostru la numărul 078 888 201, deoarece vor fi selectate exact ofertele de care aveţi nevoie.

Specialiştii AXA Imobil sunt perfect orientați către piaţa imobiliară a oraşului nostru.

Cookie-urile ne permit sa va oferim serviciile noastre. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.