+(373) 78 88 90 90

RO RU EN
7 greșeli de evitat când vrei să-ți vinzi locuința

7 greșeli de evitat când vrei să-ți vinzi locuința

29-06-2017 Полезные советы

Vânzarea unei locuinţe - mai ales dacă eşti la prima încercare - te poate surprinde. Te poţi implica emoţional, trebuie să acorzi mai mult timp decât eşti pregătit să o faci. Citeşte ce greşeli trebuie să eviţi atunci când vrei să-ți vinzi locuința.

1. Prețul foarte mare

Este recomandat să consulți paginile de internet cu anunțuri imobiliare înainte de a decide la ce preț vei scoate locuința pe piață. Reține însă că de regulă aceste prețuri nu sunt cele reale.
Cel care vinde o casă poate să ceară un preț mai mare în anunț, însă de cele mai multe ori suma se negociază la vânzare. În plus, valoarea locuinței se stabilește în funcție de piață și indiferent de cât de multe îmbunătățiri vei aduce unei case, nu vei obține un profit fabulous dacă locuința este amplasată într-o zonă mai putin căutată.
Se știe că locuințele care nu au în apropiere mijloace de transport în comun sau sunt amplasate spre periferie pot fi cu până la 30% mai ieftine decât cele care îndeplinesc aceste condiții.

2. Scoaterea la vânzare fără pregătire

Una dintre cele mai mari greșeli de evitat atunci când vrei să vinzi o casă este să o scoți la vânzare înainte de a fi pregătită corespunzator. De regulă, acest lucru se întâmplă atunci când cel care vinde locuința devine nerăbdător și se grăbește să realizeze cât mai repede tranzacția. Nu uita că aspectul este totul! Asta nu înseamnă doar să faci curăţenie, ci şi să creezi o atmosferă plăcută pentru client, deoarece, dacă vrei să obţii un preţ mai mare pentru casa ta, trebuie să-i arăţi potenţialului cumpărător pe ce dă banii.
Orice îmbunătățire te poate ajuta să obții un preț mai bun. Un potențial compărător se va lega de orice detaliu care nu este în regulă, în încercarea de a te face să mai lași din preț.

3. Implicarea emoțională

Este indicat să nu te implici emoțional. Din momentul în care ai decis să-ți vinzi casa încearcă să te detașezi de ea și să o privești ca pe un produs, un mijloc de asigurare a confortului. De aceea, casa ta trebuie pregatită pentru vânzare asemenea oricărui alt produs. Nu mai contează ce îți dorești tu, ce vrea piața devine o prioritate.
De exemplu, chiar dacă bucătăria ta rustică îți aduce aminte de copilărie, stilul de amenajare poate să nu fie agreat de un potențial cumpărător, care preferă un design mai contemopran. De aceea, este bine să renunți de tot la obiectele care-ți reflectă propria personalitate sau să le înlocuiești cu unele simple, mai obiective.

4. Nu ignora rolul fotografiilor de calitate

Nu este o noutate că fotografiile sunt cele care atrag prima dată atenția potențialior cumpărători și că ele reprezintă coloana vertebrală a unei campanii de vânzări de succes. Pentru aceasta, utilizarea unor fotografii de calitate te va ajuta să transformi vizualizările în posibili clienți.
Dacă prețul este probabil primul element de filtrare, fii sigur că imaginile ocupă următorul loc în procesul de căutare.
Nu ignora rolul imaginilor de calitate și angajează un profesionist pentru această sarcină. Acesta va ști să evidențieze punctele forte ale locuinței și să evite detaliile care ar putea îndepărta clienții.
Ordinea fotografiilor este și ea importantă. De aceea, cea mai reușită imagine ar trebui să ocupe prima poziție.

5. Acoperirea defectelor

O altă greșeală des întâlnită este acoperirea problemelor, nu rezolvarea lor. Dacă ai probleme cu țevile, sistemul de încălzire sau cu gândacii de bucătărie, este recomandat să le repari, respectiv să deratizezi înainte de a vinde.
Noul proprietar îți poate reproșa ulterior că i-ai ascuns defecțiunile casei, punându-i în pericol sănătatea sau chiar viața.

6. Angajarea unui agent imobiliar fără experiență

Dacă te hotărăști să nu te ocupi personal de vânzarea casei poți să apelezi la un specialist imobiliar. Atenție însă, angajează o persoană cu experiență, care să te sfătuiască și să facă în așa fel încât să fii mulțumit de tranzacție. Evită să apelezi la o nepoată, un prieten sau la un membru al familiei fără experiența necesară, motivând că “are o facultate” sau că are mai mult timp liber la dispoziție.
Un criteriu de departajare între specialiști imobiliari: un adevărat profesionist nu va veni niciodată cu un client fără a fi văzut în prealabil proprietatea, iar proprietarul nu ar trebui să permită aşa ceva. Cum ar putea cineva să aibă un aport real într-o vânzare dacă nu cunoaşte ceea ce încearcă să vândă?

7. Implicarea în timpul vizionării locuinței

Dacă ai apelat la serviciile unui specialist imobiliar, nu te implica în timpul vizionării locuinței. În faţa unui client, un intermediar obiectiv are mai multă credibilitate decât un proprietar ataşat emoţional de locuinţa sa. În plus, un agent profesionist va şti cum să prezinte atât plusurile, cât şi minusurile unei proprietăţi, astfel încât să crească şansele acesteia de vânzare.

Cookie-urile ne permit sa va oferim serviciile noastre. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.